Monday, April 2, 2012

Lima Hal Yang Paling UTAMA =)

    ~ Umar r.a. berkata : ~   


  * Aku telah memperhatikan semua TEMAN . Namun , tidak ada 
    yang lebih utama daripada memelihara LISAN .


* Aku telah memerhatikan semua  PAKAIAN . Namun , tidak ada 
    yang lebih utama daripada WARAK .


* Aku telah melihat semua HARTA
Tetapi , tidak melihat 
   yang lebih utama daripada sifat QANAAH .


* Aku telah melihat semua KEBAIKAN
Tetapi , tidak melihat 
  yang lebih utama daripada IKHLAS dalam BERAMAL .


* Aku telah melihat semua MAKANAN
Namun , aku tidak melihat 
   yang lebih nikmat daripada SABAR .



  p/s ; Dalam kebaikan terdapat keredhaan Manusia , 
sedang dalam taqwa terdapat keredhaan Allah SWT . 
 Barangsiapa berhasil meraih kedua-duanya , sungguh telah 
 sempurna kebahagiaan dan nikmat yang diraihnya...:) 

No comments:

Post a Comment